Zacznij systematycznie uczyć się grać na gitarze razem ze stroną Moja nauka - będziesz miał/miała do niej dostęp po zalogowaniu się w serwisie

Pa pa pa... - Akurat (Komentarze)

Wróć do opracowania...
Wróć do wykonawcy...

lub Zarejestruj darmowe konto

Ostatnie komentarze (22 z 22)
1.
wielgasny
2011-08-08 11:29
od tego można zacząć "łapać bicie". Co prawda nie jest ono idealnie takie jak w oryginale.. ale z tego już łatwo dojść do prawidłowej wersji ;) samo w sobie też nieźle brzmi. d - dół, g - góra, chwyty do każdego schematu. zbitki typu dd, gdg powinny być zagrane szybciej - w tym samym czasie co pojedyncze d lub g... d Gis4 d Gis d Fis4 d Fis dd gdd gdd fis dd gdd gdd A dd E4 d dgd E dd E4 d dgd E dd g gdg cis dd g gdg h d Fis4 d Fis d dgd dgd dd D, E, cis, D
2.
grajek
2009-08-26 16:35
Twoje rozwiązanie jest bardzo dobre.
3.
jo3
2008-12-07 22:39
A poza tym, co z tego, że na oficjalnej stronie jest tak, a nie inaczej, podałem łatwiejszą wersję przechodzenia, i taką, która wydaje mi się, że lepiej brzmi. To TYLKO i wyłącznie subiektywne zdanie. / a tak o się ubezpieczam na wypadek darcia mordy przez tych, co są zawsze za oficjalnymi rozwiązaniami.
4.
jo3
2008-12-07 22:34
Jeśli mogę wtrącić: W przepisie jest, że wśród użytych chwytów jest A barowe. Moim skromnym zdaniem lepiej/nie lepiej jest chwycić klasyczne A, 2,3,4 palcem (wskazujący wolny), aby potem łatwiej przejść na E4 (przesuwamy układ palców bez zmian o jedną strunę), a przy przechodzeniu z E4 na E odejmujemy 4 a dokładamy 1 na klasyczne miejsce. Poza tym, barowe A mi jakoś nie pasuje brzmieniowo (wieeeem wieem wieem, to ten sam akord, te same dźwięki, ale ja słuchu muzycznego nie mam i dla mnie nie są to takie same dźwięki).
5.
Glonojad
2007-01-25 13:29
jest ok z solo a tutaj dopisuję ostatnią część : g--6-4-------- d-------7-9---
6.
ariedo
2007-01-24 17:52
g--6-4----------6-4---4----6-4----------- i tu mi czegoś brakuje. xD d-------7-4----------7-----------7-2------ czy może być tak.? brakuje tu jeszcze ostatniego taktu ze tak ujmę. /: pomocy. xD
7.
ariedo
2007-01-24 17:42
a ma ktoś może rozpiskę tej solówki która jest na końcu.? wiem ze łatwa, ale ja zbyt leniwa. xD hehe a bardzo ją potrzebuje.
8.
prometeusz88
2007-01-10 15:46
nie wydaje mi się, aby potrzebne były w tym opracowaniu jakieś zmiany, ponieważ pochodzi ono z oficjalnej strony zespołu, więc nie widzę takiej potrzeby.
9.
kamilmorawiak
2006-12-02 14:11
Świetna piosenka, troszkę trudne bicie, ale jakoś daję radę. Jeszcze tylko dobrze douczyć się przechodzenia po akordach. Bardzo mi się podoba ten utwór.
10.
ariedo
2006-11-25 22:35
a moze poda ktoś dokłąde bicie do tego kawałka.? bo z biciem to cos nie umiem trafić. bynajmniej nie w każdym momencie.
11.
Dejw
2006-04-07 18:03
Jak już zacząłem o tych akordach no to tak: Główny dźwięk w akordzie zwie się prymą. Drugi dźwięk w akordzie durowym jest tercją wielką w stosunku do pierwszego (o cztery półtony wyższy), natomiast w akordzie molowym tercją małą (3 półtony wyższy). Trzeci dźwięk w obydwu jest kwintą w stosunku do pierwszego (wyższy o 7 półtonów) Akordy septymowe (X7) tworzy się przez dodanie czwartego dźwięku. Jest on w stosunku do głównego septymą małą (wyższy o 10 półtonów). Dwudźwięki X5 (tak zwane powerchordsy), jak sama nazwa wskazuje mają dwa dźwięki, z czego ten drugi jest kwintą w stosunku do pierwszego. Jeśli mamy w nazwie akordu np E/5+ to zwiększamy trzeci dźwięk (kwintę) o pół tonu. Tak więc po zwiększeniu będzie to różnica ośmiu półtonów od głównego dźwięku. Natomiast w przypadku, gdy mamy X/5-, zmniejszamy ją o pół tonu. Jeśli natomiast mamy po ukośniku jakiś dźwięk, np D/Fis, to chwytamy akord razem z tym dźwiękiem na basowych strunach, będzie on wyglądał następująco: E| 2 H| 3 G| 2 D| 0 A| 0 E| 2 Może komuś się przyda... Jak przypomni mi się coś jeszcze to dopiszę. Pozdrawiam!
12.
sudud
2006-04-06 22:35
Dave Bóg zapłać .. masz u mnie piwo :D coś miejwięcej znałem powtażającą sie zmiane przy akordzie durowym i molowym ale niewiedziałem ze chodzi o to o czym Ty na pisałeś pozdrawiam i dziękuje jeszcze raz !
13.
Dejw
2006-04-06 18:25
Nie ma Fis4 molowego :) Fis4 czy też Fissus4 różni się od Fisa drugim dźwiękiem w akordzie, który jest kwartą w stosunku do głównego (różnica pięciu półtonów). O tym czy akord jest durowy czy molowy świadczy właśnie drugi dźwięk. W tym przypadku akord Fis-dur ma dźwięki Fis, B, Cis, akord Fis-moll: Fis, A, Cis, no a Fis4: Fis, H, Cis. No a jeśli mamy w akordzie -sus2 to drugi dźwięk będzie sekundą wielką (różnica 2 półtonów w stosunku do podstawowego dźwięku) a trzeci dźwięk również się nie zmienia :)
14.
sudud
2006-04-06 17:00
jest Fis4 ale niema fis4 bo w opracowaniu potrzebny jest fis4 (molowy, tak przynajmiej pisze)
15.
Miłosz
2006-04-06 12:05
Jest tam na pisany akord Fis4 popatrz dobrze:)
16.
sudud
2006-04-05 23:06
jak sie gra fis4 ? na dole co prawda są rozpisane użyte akordy ale fis4 tam niema - pozdrawiam
17.
szczyloo
2006-03-19 19:14
jak nie jest jak jest:P przyjrzyj sie najpierw przeczytaj 2 razy a dopiero potem dodawaj komentarz o tym ze nie jest opisane:P chyba widzisz roznice miedzy fis 244222 a fis4 244422:P
18.
edycia
2006-03-19 18:05
na dole nie jest opisane jak gra sie akord fis4. moze mi ktos powiedziec?
19.
Miłosz
2006-03-12 14:21
Ja w refrenie proponował bym zamiast cis - cis7 a zamiast h wstawić D (barowe). Pozdrawiam
20.
santo11
2005-08-12 16:37
hmmm przeciez na samym dole jest rozpisane.. np. Fis4 gra sie jak Fis tylko jeden palec barowy a reszta dociska struny A D G na tym samym progu... :)
21.
vaniwan
2005-08-12 15:59
czy moze mi ktoś powiedzieć jaksie gra Gis4 Fis4 E4 z gory dzięki
22.
kara_b
2005-06-21 21:59
Chciałabym srdecznie podzekowac osobie kotra to tu zamieściła :) dzięki bardzo bardzo mi pomogłeś/pomogłaś :* papap:)
Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone na www.chords.pl są własnością ich autorów.