Zacznij systematycznie uczyć się grać na gitarze razem ze stroną Moja nauka - będziesz miał/miała do niej dostęp po zalogowaniu się w serwisie

House of the Rising Sun - The Animals (Komentarze)

Wróć do opracowania...
Wróć do wykonawcy...

lub Zarejestruj darmowe konto

Ostatnie komentarze (81 z 81)
1.
Marcin Kuri
2014-05-17 12:15
skoro dalas E dur to znak ze na 3 strunie powinien byc pierwszy prog a nie pusta. bo z pusta struna to e moll ;-)
2.
KarQ
2010-11-20 00:24
boze... ludzie kloca sie o jakies bzdury.. podajecie bledne taby, ktore niewiadomo skad sie wziely... sprawdzcie WSZYSTKIE podawane akordy i na chords . pl i na innych stronach, pozniej sprawdzcie z gitara (dobrze nastrojona!) i z piosenka oczywiscie w tym momencie i spraw3dzcie co pasuje... tyle ode mnie.
3.
szczyloo
2009-08-23 13:52
hehe ale wpadłeś:D ja bez szkoly muzycznej znam takie podstawy:D
4.
rodzina123
2009-08-22 14:59
Do kolegi CZEREZ - * po pierwsze - Fmaj7 to ten sam akord co F7 - nie mam najmniejsze różnicy w dźwiękach * po drugie - coś słabo tam czytałeś !!! major = durowo minor = molowo Napisałeś major ( molowe ) - to bzdura , z której uśmieją się dzieciaki w I klasie każdej szkoły muzycznej !!! Doczytuj dobrze - potem pouczaj - pozdrawiam.
5.
CZEREZ
2009-08-22 13:21
własnie o to chodzi - akord F ma być majorowy(molowy) w razie jak by co odsyłam http://akordy.taby.pl/
6.
Dejw
2009-04-26 15:01
Czym według Ciebie jest Fmaj7? Fmaj = F majorowe = F durowe = F, tak to rozumiem.
7.
CZEREZ
2009-04-25 23:20
nie F7 tylko Fmaj7 - pozdro
8.
rodzina123
2009-03-24 13:04
Można grać F lub F7 - znaczącej różnicy nie ma - zwykłe F też pasuje tam. Jak komuś nie pasuje - niech sobie dostroi gitarę ... Pozdrawiam.
9.
CZEREZ
2009-03-23 22:07
rozwiewam wszystkie problemy z akordem F w tym numerze to co wam nie pasowało to własnie ten akord Tam trzeba wyłapać Fmaj7 ci którzy nie łapią pełnego F się ucieszą a ci którym coś nie grało ......to też się ucieszą - teraz gra wszystko dla pewności podam całość a C D Fmaj7 a E a E a C D Fmaj7 a C E powodzenia
10.
Rolmops94
2008-12-25 16:07
Craxiax... Sprawdź swe informacje zanim coś powiesz... House of the rising sun napisał anonim, a wykonywany był właśnie przez animalsów.
11.
vampirinho
2008-09-24 22:08
I jeszcze raz sie wyrwe, ja gram to tak jak mnie moj wujek nauczyl (swietny gitarzysta, gral czasem z s.p. Jackiem Kaczmarskim) a C D F a C E E i potem gram uderzajac wszystkie struny a C D F a C E E (ew. na koncu E7 zamiast zwyklego E) :) i to tyle na ten temat ode mnie ;)
12.
pieceofcookie
2008-07-14 00:49
ooo mam w planach nauczyć sie tej pieśni ; - ) jest piękna i zadziwiająco łatwa ; ]
13.
Kleszczyk
2008-04-30 06:53
co nie wychodziło ? ten kawałek jest prosty dosyć, możesz zagrać to akordami (szarpiąc wszystkie struny :)), albo pojedyncze jak to jest w tabie :)
14.
mateusz_37
2008-04-30 01:28
czy jest jakis sposob na granie tej piosenki??? bo jak grałem na klasyku z taulatur to mi nie wychodzilo za fajnie.. dzieki za pomoc.(kurs na chods pzerobilem )
15.
vampirinho
2008-03-24 11:17
aj no to przepraszam... :) prosze sie nie gniewac ;) pzdr:)
16.
valgaf
2008-03-11 19:38
vampirihno: Zakładam że migawka nie miał na myśli tego, że metallica wcześniej zaczęła nagrywać niż animalsi, bo oczywistym faktem jest, że to nie prawda. Jego wypowiedź raczej odczytuję jako to, że pierwszą piosenką jaką grał na gitarze było Nothing else matters :) A swoją drogą tab nienajgorszy, ale to co podał YooooooY wydaje się trafniejsze.
17.
vampirinho
2008-03-10 18:34
hahaha :D Metallica rozpoczela dzialalnosc w poznych latach 70. i 80. , gdzie House of The Rising Sun wykonane przez Animalsow powstalo w latach 50/60 (dokladnie nie pamietam) :D [nie obraz sie ale jakos tak nie chce zeby ludzie to wzieli na serio ;]
18.
rodzina123
2007-12-15 17:27
Witam - pytam z ciekawości ... to ile czasu już grasz na gitarze ? Pozdro.
19.
Craxiax
2007-12-15 15:29
No co tu dużo - gadać piosenka-legenda :) Apropos Hous of the rising sun był pierwszy od metaliki :)
20.
YooooooY
2007-11-15 19:36
piosenka idzie tak: into: a C D F a E a zwr a C D F a C (E X2) a C D F a E (a x2) i na 100% tak się nią gra. gram już troche czasu na gitarze a od tej piosenki zaczynałem więc napewno nie jest tak jak oni podają.
21.
madzialenaflower
2007-10-15 14:27
możnaby prosić mp3 na mejla?? madzialena92@op.pl ;) a tak poza tym to mi te całe flażolety nie wychodzą i raczej w najbliższym czasie nie wyjdą... Ale ja dopiero niecały rok gram, więc myślę, że jeszcze wszystko przede mną :) pozdro.
22.
rodzina123
2007-10-15 07:35
Nagrałem próbkę pokazową MP3. Pozdro.
23.
einon
2007-09-24 11:19
W oryginale jest grane właśnie kostką techniką arpeggio..
24.
migawka15
2007-09-05 17:55
coś z tym tabem jest nie tak, ja sie nauczyłam z innego , ale dobra.. ta piasenka działa jak narkotyk ,zgrasz ją raz będziesz grał cały czas , uzależnia , zwłaszcza gdy się gra i śpiewa , no cóż pierw były matters mataliki , potem schody do nieba ledów , teraz dom wschodzącego słońca :) najprostrze , ale jakie melodyjne i piekne , warto poświęcić kilka minut na naukę , a potem ćwiczyć i ćwiczyć :) ja jako że mam elektryka , kostki do tej piasenki broń boże , choć się da , ale jednak łatwiej i precyzyjniej paluchami :)
25.
g-j
2007-06-18 20:50
zamiast tego pierwszego E powinno byc raczej F...
26.
aqstyk123
2007-06-18 20:45
w sumie to w intro jest Am C D E Am E Am E - - ale tak to spox
27.
rodzina123
2007-03-20 15:42
Tam jest D - dur ...a nie d - moll Pozdro !
28.
fibi
2007-03-20 15:38
powinno być (w nawiasach którą strunę najpierw trzeba szarpnąć) Am (A) C (A) Dm (D) F (E) Am (A) C (A) E (E) E (D) i powtarzamy...
29.
neoshe
2007-03-10 16:17
oj tam powinno byś chyba a nie A .
30.
neoshe
2007-03-10 16:16
oj tam powinno byś chyba a nie A .
31.
rodzina123
2006-12-06 08:23
Flażolety wymuszone - faktycznie należy trącić piórkiem strunę i przytłumić tę strunę lewym brzegiem opuszki kciuka. Mnie osobiście odpowiada uderzanie piórkiem w strunę w taki sposób , że powierzchnia piórka nie jest równoległa do struny - tylko ustawiona pod kątem ok 45 - 60 stopni ( ruch nadgarstka ) . Trącam strunę końcówką piórka ( ześlizguje się ona ze struny ) I wtedy na tę strunę opada opuszka kciuka. Flażiolety takie wychodzą w kilku miejscach na strunie . Pomimo wszelkich prawideł dot. części długości struny , gdzie trzeba tę kostka ją trącać ( 1/2 itd. ) - i tak praktyczniej jest wybadać te miejsca na swoim wiośle ( względem pick-ups ) Oczywiście w każdym z tych miejsc flażolet wymuszony zabrzmi inaczej ( inna wysokość podstawowego dxwięku flażo ) Rzecz jasna jakość wydobytego flażo zależeć też będzie od brzmienia , jakie ustawione jest na gitarze i efektach . Pozdrawiam !
32.
Dejw
2006-12-05 20:26
A jeśli chodzi o te flażolety "wyciskane"... Jak opanować tą technikę? Póki co jestem w stanie tak w miarę na wyczucie wydobyć flażolet chwytając jakiś próg i w połowie długości struny uderzyć kostką tłumiąc dźwięk kciukiem... ale średnio to wychodzi.
33.
rodzina123
2006-12-05 13:09
To ja myślę sobie tak - skoro mnie na 2 progu wychodzą średnio brzmiące , a Tobie wychodzą piękne , to raczej Ty powinieneś pokazać nam jak to robisz... Nagraj coś ( MP3 , filmik ) i pokaż wszystkim ... Ja też chętnie przyjrzę się Twojej technice . Pozdrawiam serdecznie !
34.
jogo
2006-12-05 12:51
Hm.. To chciał bym widziec jak ty robisz te flazolety, bo ja gram 8 lat na gitarze, i jaka bym nie wział to wychodzą piekne flazolety... Nawet jak robie prawą ręką flazolety... Hm.. Wydaje mi sie ze to nie zalezy od gitary tylko od techniki flazoleta ;)
35.
rodzina123
2006-09-01 12:29
Miałem na myśli raczej flażolet naturalny wydobywany w klasyczny sposób ... A gitara lepsza będzie mnie kosztować ok.4 tys. zł - na razie odpada !!! niestety !!! Mam ważniejsze wydatki w tej chwili ... Pozdrawiam ! W szczególności zenwro !
36.
zenwro
2006-08-31 23:28
Lepsza gitara nigdy nie jes zła ;-) A co do flażoletów w okolicach 2 progu... Jestem pewny, że je wydobywasz i nawet nieźle brzmią, ale metodą .. "wyciskaną" (najczęściej ze skróconej struny, ale można i z pustej) Robiąc węzeł w okolicach progu 2 (podziały 8-10 lub wyższe) nie uzyskujemy dużej amplitudy nad przetwornikami (pudłem), ale uderzając w okolicach mostka (w tej "dwuprogowej" odległości od mostka) i tłumiąc kciukiem - flażolet jest jak się patrzy. Pozdrawiam. PS. Nie wiem dlaczego tu o flażoletach ;-) W House of the Rising Sun ich przecież nie grają ..
37.
rodzina123
2006-08-31 20:29
Aha ... a piosenka diość ładna ...ale czy taka super ??? Znam parę lepszych ( choć kultowa jest i dla początkujących do cwiczenia klasyk ...od lat ! ) Pozdrawiam !
38.
rodzina123
2006-08-31 20:27
Gram od 26 lat , z czego 26 na elektrykach , a ok. 23 w zespołach różnych ... ale na moim elektryku flażolety naturalne na 2 progu nie wybrzmiewają zbyt ładnie ... Może lepszą jeszcze gitarę sobie kupić ... co ? Pozdrawiam !
39.
Sm00ky
2006-08-31 19:19
super piosenka.. :) a swoją drogą rodzina123 jak długo grasz na gitarze??
40.
rodzina123
2006-04-02 11:25
tak , owszem , zgadzam się ... z tym , że te na progu np. 2 w praktyce nie nadają się do grania w utworach ( co to za wybrzmiewanie ??? ) - to taka troszkę sztuka dla sztuki ... w praktyce do wykorzystania w grze są wg mnie te od 3 progu ( przynajmniej na moim , podobno dobrym elektryku - struny również D`Addario ) pozdrawiam serdzecznie !
41.
zenwro
2006-04-02 03:23
Dzięki, rodzina123. Ja na swoim akustyku (polskie (!) pudło, struny D'Addario) słyszę (!) jeszcze takie flażolety (miejsce wydobywania ich na gryfie zaznaczone * - nalepiej na strunie G3 (lub H2). Na wyższych podziałach - w kierunku progu 1 - uderzenie kostką jest czasem głośniejsze od wydobytego dzwięku ;-) Oczywiście, "wszystkie" od mostka też grają ... Na lepszych gitarach da sie wg mnie zagrać i usłyszeć do ok. 12 podziału na wszystkich "węzłach" - no chyba że węzeł przypada na niższy podział - wtedy nie da się zmuśić gitary do zagrania wyższego :-) Progi 0 1 2 3 4 G3|-g-|-------------|------------*--|*---*----*----|-*----------| "podział" struny 10 9 8 7 6 dzwięk h3 a3 g3 f3 d3 Na tej strunie: flażolet (7) f3 - także przed progiem 6, 10, 15 i 22 flażolet (8) g3 - także za progiem 8 i 17 flażolet (9) a3 - także za progiem 10 i 14 flażolet (10) h3 - także za progiem 6 i 21 Pozdrawiam.
42.
rodzina123
2006-04-01 09:38
gratuluję ! piękny wykład ( raczej nie dla osób poczatkujących , ale dla nieco bardziej wtajemniczonych bardzo wartościowy ) ... fakt , można wydobyć flażolety " pukając delikatnie " na ułamek sekundy w już drgającą strunę ... w solówkach czasami stosowane ( np. S. Vai ) przez " puknięcie " w drgającą już strunę palcem środkowym prawej ręki ... albo np. ( też S. Vai ) po uderzeniu akordu A - dur ( nadal trzymając go ) - " puknięcie " całym spodem palca środkowego prawej reki w struny h , g , d - na 14 progu ... pozdrawiam zenwro !!!
43.
zenwro
2006-04-01 05:11
Jak wykorzystać flażolety do strojenia? Najpierw stroimy "tradycyjnie" - tak jak jest opisane w zakładce kurs.:-) A potem .. OK - Najpierw flażolety na gryfie gitary: Progi 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 E1|-e1-|----|----|--h3|-g#3|--e3|----|--h2|----|----|----|----|--e2| H2|-h--|----|----|-f#3|-d#3|--h2|----|-f#2|----|----|----|----|--h1| G3|-g--|----|----|--d3|--h2|--g2|----|--d2|----|----|----|----|--g1| D4|-d--|----|----|--a2|-f#2|--d2|----|--a1|----|----|----|----|--d1| A5|-A--|----|----|--e2|-c#2|--a1|----|--e1|----|----|----|----|---a| E6|-E--|----|----|--h1|-g#1|--e1|----|---h|----|----|----|----|---e| Teraz flażolety na: E1 - 7 próg; H2 - 5 próg i G3 - 4 próg muszą być identyczne (dzwięk h2) G3 - 7 próg i D4 - 5 próg - identyczne (d2) D4 - 7 próg i A5 - 5 próg - identyczne (a1) A5 - 7 próg i E6 - 5 próg - identyczne (e1) sprawdzamy jeszcze: A5 - 7 próg z pustą E1 (e1) E6 - 7 próg z pusta H2 (h) dodatkowo możemy sprawdzić w oktawach. Warto poswięcić czas na perfekcyjne dostrojenie gitary. Wtedy usłyszy się BRZMIENIE..!!
44.
zenwro
2006-04-01 03:41
Jeszcze uściślenie: W obrębie np. progu 3 można wydobyć 3 różne flażolety - w różnych odległości od siodełka ((łącznie z tym przesuniętym nieco za próg w prawo, o którym w poprzednim komentarzu). Będą to te same flażolety, które wydobędziemy w tych samych odległościach od mostka - wspominał o nich rodzina123. Są to te wyższe flażolety, które nie leżą już dokładnie nad progami i słabo brzmią - im wyższe flażolety, tym słąbiej. Nie usłyszymy na elektryku flażoletu, gdy węzeł wypadnie dokładnie nad cewką (raczej polecam przystawkę najbliższą mostka).
45.
zenwro
2006-04-01 01:57
Nie negując niczego, co rodzina 123 napisał o flażoletach - trochę uzupełnienia. Flażolety naturalne świadczą o jakości gitary, przydają się do strojenia gitary, warto więc wiedzieć o nich więcej. Najpierw trochę fizyki.;-) Pusta (a i skrócona na progu) struna drga w złożony sposób. Oprócz drgań całej długości aktywnej - co daje nam ton podstawowy, "dzieli się" na długości mniejsze (w stosunku 1:2:3:4 itd) dając coraz wyższe tony - tzw. szereg harmoniczny - dla tonu podstawowego C są to c, g, c1, g1 itd. czyli alikwoty. Te alikwoty decydują o barwie dzwięku, jednak "stapiają się" one z tonem podstawowym i słyszymy dzwięk o określonej wysokości. I tu "ciekawostka" - tzw. dzwięki z szeregu podharmonicznego czyli częstotliwości 2,3,4,5... razy niższe od podstawowego (dla tonu C są to c2, c1, f, c, Gis) nie stapiają sie z tonem podstawowym - a wręcz przeciwnie - słyszymy je jako akord. !!! Teraz do gitary. Flażolety wydobywamy dokładnie znad progu (z wyjątkiem progu 3 - gdzie przesuwamy palec bardziej w prawo) - wymuszając drganie całej struny z podziałem wynikającym z miejsca wytłumienia. Wydobywając flażolet tłumimy dzwięk podstawowy pustej struny, pozostawiając jeden z dzwięków harmonicznych. 12 próg dzieli strune na połowę. Gdy tu zagramy flażolet, drga lewa i prawa strona struny dając dzwięk taki sam, jak ... po przyciśnięciu 12 progu (o oktawę wyższy od struny pustej). Ten fakt można wykorzystać do ustawiania menzury struny. Flażolet znad 12 progu i dzwięk na 12 progu musza być takie same. Jeśli nie, regulujemy na mostku długość całkowitą struny. Które progi winny dawać wyraźne flażolety i jakie to muszą być dzwięki - np. dla struny E1 (dzwięk e1)? Oczywiście: próg 12 (dzieli strunę na 2 części- dzwięk o oktwę wyższy czyli e2), próg 7 i 19 (dzieli strunę na 3 części - dzwięk h2 - tu łatwo sprawdzić, czy gitara stroi na wysokich progach, bo ten flażolet to także dzwięk na przyciśniętym progu 19 ;-)) próg 5 (na 4 części - dzwięk e3 - o 2 oktawy wyższy od struny pustej) próg 4, 9 i 16 (na 5 części - dzwięk gis3 - i tu już na 9 progu może być problem przy gorszych gitarach, bo zauważ, że struna musi się podzielić z lewej strony na 2 części, a z prawej na 3 części - na progu 4 lub 16 z którejś strony jest jedna część, więc łatwiej) próg 3 (struna dzieli się na 6 części - dzwięk h3). Ten ostatni flażolet wydobyć chyba najtrudniej. Czasem udaje się uzyskać jeszcze wyższe podziały.. (np próg 8, 14, 15) - ale te alikwoty słabiej brzmią nawet na dobrych gitarach Stosując nieco inną technikę wydobycia flażoletów niż podał rodzina123 - czyli tłumienia (na ułamek sekundy, basowe nieco dłużej) drgającej pustej struny też można wydobywać flażolety - czasami z nie do końca wytłumioną struną pustą, co daje ciekawe brzmienie O flażoletach sztucznych oraz o strojeniu flażoletami zabrakło miejsca, ale jak to kogoś zainteresowało to znajdzie informacje na ten temat. :-)) A dlaczego flażolety do strojenia? Ucho ludzkie łatwiej wyłapuje różnice w wysokości dzwięku dla częstotliowści wyższych.. Pozdrawiam.
46.
rodzina123
2006-03-31 19:16
arpeggio - czyli szybkie , płynne przejechanie kostką ( palcami - prawidłowo kciukiem , ale niekoniecznie ) po strunach od basów do e1 w tym akurat utworze w czasie trzymania akordu ( kostka ześlizguje się ze struny na kolejną strunę ) ... gra arpeggio akordu nie jest trudne - trudniejsze dużo jest zagranie arpeggio kolejnych dźwięków pasażu ( solówki ) - trudność polega na idealnym zgraniu palcowania solówki ze ślizgiem kostką po kolejnych strunach ... jednym z wielkich mistrzów takiego grania solówek jest Y. Malmsteen flazolet - najłatwiej zacząć na progu 12 ( dowolna struna - na poczatek polecam jednak struny H i G ) - palec nie dociska struny tylko lekko na niej spoczywa( muska ją ) - w momencie tracenia struny kostką ( palcem prawej reki ) palec lewej ręki podnosi się ze struny - wychodzi dźwięk jakby " dzwoneczek " przy niezłej gitarze i odrobinie wprawy zrobisz flażolet bez podnoszenia palca lewej reki ( na moim elektryku wychodzą na wszystkich strunach na progach : 3 , 4 , 5 , 7 , 9 , 12 , i wyższych odpowiednio oraz w kilku miejscach nad przetwornikami ) pozdrawiam !
47.
dziq
2006-03-30 21:25
Ludzie jakie arpeggio, flażolet co to jest ? o co chodzi ? Ta terminologia mnie zabije :] . Co do grania F to po ponad roku nie mam z tym juz żadnych problemów. Schody zaczynają się natomiast gdy trzeba szybko przejść z G do B lub H, szczególnie gdy strunki ciut za wysoko wiszą. Ale wszystko jest do przećwiczenia (a jeżeli sprzęt nie pomaga to potrwa to no hmm... trochę dłużej) Wiem ze świeżego doświadczenia :] Pozdrawiam
48.
rodzina123
2006-03-30 20:27
co to za wymysł - jaki a F a F ... chyba a E a E ... a F-dur możesz sobie wycwiczyć na tej piosence - tak jak i na setce innych ... możesz też nie na piosence - tylko zmieniając go z innymi akordami ... nie ma róznicy ( choć na piosence jest ciekawiej ) ... PS trochę przesadzono z tym F-dur w 2 linijce intro ... pozdrawiam !
49.
MajsterDjoda
2006-03-30 18:15
Intro idzie: a C D F a F a F reszta jest dobrze :) co do F to najlepsza metoda na wycwiczenie tego chwytu to wlasnie ta piosenka, przy niej mi sie udalo opanowac chwyt do perfekcji po niecalym tygodniu! :]
50.
rodzina123
2006-01-24 11:17
kupno dobrego elektryka to już zupełnie inna para kaloszy - książkę mozna napisać - na tyle szczegółów trzeba uwagę zwrócić - lepiej iść do sklepu z fachowcem ( jeśli to twoja pierwsza gitara elektryczna - w szczególności )
51.
rodzina123
2006-01-24 11:14
a jeśli ktoś ćwiczy i ćwiczy to F czy samą poprzeczkę - palce całe w odciskach - i nadal NIC !!! TO TRZEBA CHYBA KUPIĆ NOWĄ GITARĘ !!! czasami ktoś ma pudełko ze zbyt wysoko zawieszonymi strunami ( jakieś stare po Kimś ... czesto " ruskie " ) zamęczy nam się biedaczysko a i tak nie będzie brzmiało !!! i nie grajcie na niestrojących gitarach - wypacza się strasznie słuch !!!jak kupujesz gitare - sprawdx , czy stroi " w progach " tzn. dxwięk dociśnięty na 12 progu musi mieć tę samą wysokość co flażolet na 12 progu ( dokładnie , i na każdej strunie ) jeżeli nie potrafisz sam tego sprawdzić - nie możesz sam kupować gitary ( zaznaczam - sprzedawcy w sklepach muzycznych mają interes w tym , żebys kupił - czasami też sami dobrze się nie znają - podkreślam -CZASAMI ! ) pozdrawiam !
52.
rodzina123
2006-01-24 11:04
oczywiście zgadzam się z Jerzu666 - każdy akord w tej pieśni atakowany jest techniką arpeggio od struny basowej ( np. w akordzie a-moll od struny A ) , a następnie dopiero po kolejnych strunach zjezdżamy w stronę basów ( od E1 - do G3 ) ... ale jak ktoś ma jeszcze kłopoty z chwytaniem niektórych akordów - np. F , to gdzie tu mowa o wykonaniu arpeggio ... aby dobrze chwytać akordy barre - należy ćwiczyć dociskanie I palcem lewej ręki " poprzeczki " na róznych progach ... jak bez kłopotu dociskasz " poprzeczkę " ( i brzmi dobrze ) to potem nie masz problemów z barre ( przynajmniej w kwestii dociśnięcia akordów , bo F w I pozycji to pestka - już trudniejszy okaże się wkrótce F w pozycji V , który wyglada nastepujaco : e------5--------- h------6--------- g------5--------- d------7--------- a------8--------- e------x--------- nie róbcie ( początkujący ) tego błedu , który wam tu ktoś poleca !!! NIE ŁAPCIE zmniejszonych wersji F ( bez poprzeczki ) oczywiście takowa istnieje - niech ją stosują świadomie wprawni gitarzyści - tam , gdzie pasuje - a wy ćwiczcie BARRE to bład omijać trudnosci - błędne koło !!! obiecuję , że piszę prawdę ... nauczyłem grać na gitarze ( również elektrycznej ) już chyba ponad setkę osób ... pozdrawiam !
53.
lw
2006-01-23 18:44
cos mi sie wydaje ze jest troche zle. nie chce mi sie pisac jak powinno byc. A co do F to treba cwiczyc cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc...
54.
elwood
2005-11-27 08:25
Jeśli ktoś ma proplem z F to niech łapie inaczej. [tab] E----1---------------------------| H----1--------------------------| G--------2------------toś ma proplem z F to niech łapie inaczej. [tab] E----1---------------------------| H----1--------------------------| G--------2-----------------------| D------------3------------------
55.
Paluszek69
2005-09-07 17:48
To pierwsza piosenka której się nauczyłam jeszcze na starej gitarze, bo teraz mam nową i umiem grać już dużo rzeczy!!
56.
Jerzu666
2005-08-27 23:02
Podstawowy blad przy tabowaniu tej piosenki popelniany nalogowo: LUDZIE HOUSE OF THE RISING SUN GRANE JEST NA ARPEGGIACH dziekuje za uwage
57.
Pieniek
2005-08-02 00:08
Ja tam sie eFki nauczyłem dopiero po 2 miesiącach grania :P
58.
Pimpuszek
2005-08-01 22:26
jak ja chwytam F to taki stłumiony dźwięk mam... i ćwicze i ćwicze i nic
59.
Akro
2005-07-28 12:33
oj pamiętam jak to nie mogłem F chwycić, hehehe stare czasy :P trzeba ćwiczyć :D
60.
Pimpuszek
2005-07-27 19:50
ej ludzie pierwsza piosenka jaką nauczyliście sie grać?? ja nadal nad F sie męczę i nie moge chycić...
61.
alekprh
2005-07-04 20:43
A własnie i to E7 to przed todanie septymy (na strunie H 3 próg dzwięk D) a nie przez skrucenie akordy! Sorki że wcześniej nie napisałem
62.
alekprh
2005-07-04 20:37
ogólnie chyba dobrze ale według mnie ze 100 razy bardziej pasuje E7 niż E .. tyle uwag! A tak to giet :P
63.
dewi
2005-06-29 21:58
Ja te piosenke gram na 5 sposobow i wszystkie brzmia podobnie,wiec sprzeczka na temat jakie intro gdzie co jak jest smieszne:D
64.
anka-1990
2005-06-29 18:36
a mi się wydaje że to jest poprawne: Am C E---------------0------------------------------------0----------- B-----------1--------1-------------------------1--------1-------- G--------2----------------2--------------0-----------------0----- D-----2-------------------------------2-------------------------- A--0------------------------------3------------------------------ E---------------------------------------------------------------- D F (bar top 2 strings) E------------2---2--------------------------------1---1---------- B---------3----------3-----------------------1------------1------ G-----2------------------2---------------2--------------------2-- D--0---------------------------------3--------------------------- A---------------------------------------------------------------- E---------------------------------------------------------------- Am E E---------------0------------------------------------------------ B-----------1--------1---------------------------------0--------- G--------2----------------2----------------------1--------1------ D-----2--------------------------------------2----------------2-- A--0------------------------------------2------------------------ E------------------------------------0--------------------------- Am E E---------------0------------------------------------------------ B-----------1--------1---------------------------------0--------- G--------2----------------2----------------------1--------1------ D-----2--------------------------------------2----------------2-- A--0------------------------------------2------------------------ E------------------------------------0---------------------------
65.
_osa_
2005-06-05 10:04
Ja gram co prawda od niedawna, ale jak sobie animalsów w podkładzie puściłem, to mi się wydało wszystko ok:)
66.
debondm
2005-05-05 13:55
Ja tej piosenki się nauczyłem w jakieś 15 min. nic dziwnego na gitarze gram pół roku i dopiero sie niedawno dowiedziałem że dom wschodzącego słońca ta podstawa
67.
lovergirl
2005-03-25 09:28
Jak dla mnie to cośz tą tabulaturą jest nie tak, przecież to w ogóle nie brzmi tak jak powinno. Ale chwyty, poza tym przejściem są chyba w porządku.
68.
Mlotek
2005-03-13 22:59
A właściwie jak to jest? INTRO potem Zwrotka i...?? Jeszcze raz zwrotka czy INTRO ZWROTKA.
69.
smaag
2005-03-12 20:57
Kochani, a nie sądzicie, że w intro powinno być: a C D F a E a E ??? Czekerałtujcie, myślę, że to jest orajt.
70.
dominiczka72
2005-02-16 19:21
ja mysle ze i tak to mozna grac na chwytach kultu domu wschodzacego slonca... w sumie to to samo, ale inne chwyty... przynajmniej ja mam inne.:)
71.
gieda
2005-02-05 15:40
Czyżby wkradł się błąd? Moim skromnym zdaniem nawet nie jeden,no ale itak wszyscy wiedzą jak się to gra :] Od tej piosenki bez kitu chyba wszyscy zaczynają :D
72.
Tomek Pietrzkowski
2005-02-03 23:16
Poprawione.
73.
budzik
2005-02-03 11:35
no pewnie że durowe E!! w tej rozpisce intra tez mi cos nie gra, ale jeszcze nie wiem nie co
74.
Daresh
2005-02-03 11:25
Też tak uważam. Zamiast e-moll powinno być E-dur.
75.
pirat21wieka
2005-02-03 10:54
pewnie że źle, skąd się tam wziął e-moll ??
76.
tencja
2005-02-02 21:43
ale chyba to źle jest...
77.
aragmaja
2005-01-25 15:58
piewrwsza piosenka, którą umiem grać :) i jedyna jak na razie.......... :P
78.
Karolina
2004-12-14 03:53
bardzo latwa piosenka do grania...tez lubie to grac
79.
pulawy123
2004-12-12 19:13
To kanon i standard. Przed 35-40 laty ćwiczyli to dosłownie wszyscy, żaden początkujący gitarzysta nie mógł tego nie znać.
80.
dziko
2004-11-28 12:54
fajna prosto sie ją gra i jest znana mi nawet wychodzi wtęp masowo
Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone na www.chords.pl są własnością ich autorów.