Zacznij systematycznie uczyć się grać na gitarze razem ze stroną Moja nauka - będziesz miał/miała do niej dostęp po zalogowaniu się w serwisie

List do M. - Dżem (Komentarze)

Wróć do opracowania...
Wróć do wykonawcy...

lub Zarejestruj darmowe konto

Ostatnie komentarze (44 z 44)
1.
kaczka6661
2009-05-04 11:28
no to zaimprowizuj bo raczej nigdzie sie z tym nie spotkalem...
2.
asaf2007
2009-05-04 10:07
Niech ktos mi znajdzie stronę na której mogę znaleść tabulaturę do ostatniej solówki .Proszę was bardzo jest mi potrzebna na konkurs
3.
kaczka6661
2009-01-31 17:26
ale po co psuc efekt jakims latwiej jak o wiele piekniej brzmi bending na 8 progu na strunie b?
4.
dannovice
2009-01-31 16:17
brzmienie jest podobne i przedewszystkim łatwiej zagrac normalnie
5.
rodzina123
2009-01-27 15:59
Dźwięk zagrany techniką bending ( podciągnięcie struny ) brzmi mało podobnie do dxwieku zagranego " normalnie " Wysokość dxwieku ta sama - ale jednak brzmi to inaczej... Pozdrawiam
6.
dannovice
2009-01-27 14:51
Tak z tym że dźwięk B|-8^ to ten sam dźwięk co e|-3^ a 3^ do konca daje dzwiek w granicach e|-5- więc wychodzi bardzo podobnie
7.
kaczka6661
2009-01-26 22:03
tam na najchudszej e nie ma 5 tylko na strunie jezeli dobrze pamietam h jest podciagniecei na progu 8 czyli ponizsze jest poprawniejsze
8.
dannovice
2009-01-26 21:24
ja koncowke gram tak: e|--------------------------------------5--5-- B|--------------------------------------------- G|-----------5-------7^7v--5--4------------- D|--------------7------------------5---------- A|---5/7-7------------------------------------ E|---------------------------------------------- gdzie 7^7v znaczy ze uderzam z podciagnieciem i uderzam z opuszczeniem (niewiedzialem jak to zapisac
9.
Luke669
2008-12-08 08:44
łee pomyłka pograłem chwile i szczaiłęm sie ze jest w miare ok xd
10.
Luke669
2008-12-08 08:18
refren źle podany
11.
pysia12345
2008-08-01 13:50
siemka. jeśli moge to chciałam poprawić końcówke solówki która jest prawie idealnie rozpisana przez Skraaj'a ------------------------------------|----------------------------|------------| -------------------------------8^--|----------------------------|------------| -------5-----7^-----5p4-----------|----------------------------|------------| ---------7----------------7-5------|----------------------------|------------| --5s7------------------------------|----------------------------|------------| ------------------------------------|----------------------------|------------| tak mi przynajmniej pasuje :D pozdrawiam
12.
sorrow1985
2008-02-03 09:03
Poszukaj sobie na forum, kiedyś widziałem, że tam była wersja akustyczna.
13.
alko16
2008-02-02 13:32
Czy dał by ktoś radę rozpisac wersję akustyczną. Jest taka piękna. Z góry dzięki. [*] Rysiek [*] Paweł. pozdro dla Dżemu i fanów
14.
sorrow1985
2007-08-06 17:26
Tak się właśnie zastanawiam jak można przesłuchać coś co jest napisane i jakoś nie mogę tego sobie wytłumaczyć :/ no i połowa dzwięków się "TAM" nie zgadza, TAM czyli gdzie ?? mógłbyś z łaski swojej wskazać miejsce, które w/g Ciebie jest błędne bo nie chcę mi się wszystkiego przesłuchiwać.
15.
Marcinlol2
2007-08-06 14:12
Kurde ludzie czy wy napewo przesłuchaliście co tam jest napisane ????????? Przecież połowa dźwięków tam sie nie zgadza !!!!!!!!!!!!!! Niezadowolony...............
16.
Syl_wussek
2007-06-07 15:17
Naucz się tego Sylwia!!!
17.
kasiunia7
2007-05-26 11:58
mam też na kompie wersje akustyczną czy mógłby mi ktoś ją rozpisać bardzo proszę!!
18.
Skraaj
2006-12-27 02:04
Przepraszam, trochę się r"rozsypało" jak wkleicie to do jakiegoś edytora tekstu, to powinno wyglądać dobrze :P polecam notatnik ;] za jakiś czas się postaram drógą solówkę tu wkleić
19.
Skraaj
2006-12-27 02:03
Pierwsza solówka z Listu do M. ---------------------------------|----------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| -------4-5-4-2--4s5s4------------|-------4-5-5--4-5s7-5-4-5-4-|--2-2-2-2---| -----7-----------------5-5s7-----|-----7----------------------|------------| -5s7-----------------------------|---7------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| Tutaj są ładne podciągnięcia :) |tutaj tak samo samemu jak | musicie sami je wychwycić |te slajdy rytmicznie lecą | ---------------------------------|----------------------------|------------| -------8-------------------------|----------------------------|------------| ----7^---7^~~--7^--5---7^--7-----|---5s4s5s7s5s4s2------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------| -----------------------------8^--|----------------------------|------------| -------5-----7^--7---5p4---------|----------------------------|------------| ---------7---------------5-------|----------------------------|------------| --5s7----------------------------|----------------------------|------------| ---------------------------------|----------------------------|------------|
20.
kikan
2006-04-26 20:28
Ta końcowa solówka Styczyńskiego (bo chyba o tą Ci chodzi) jest po prostu kapitalna!Myślę że ciężko będzie to rozpisać...
21.
blackleaf
2006-04-26 16:42
Na zakończenie utworu jest takie ładne solo, którego rozpiski nie mogę nigdzie znaleść - czy ktoś z lepszym słuchem mógłby się pobawić w dopisanie taba? Na pewno wszyscy się ucieszą :]
22.
einon
2006-03-22 09:57
santo11 ja bym dał tak: d a G F G pozdrawiam
23.
kikan
2006-03-06 21:24
Moim zdaniem w refrenie przy przejściu w normalnej wersji jest F i e, a nie F i E. Sprawdzcie z oryginałem. Jak dlamnie to jest emol.
24.
santo11
2006-03-04 11:38
no szkurde odwrotnie: d a G F E sorki:)
25.
santo11
2006-03-04 11:37
tak jest, w wersji akustycznej refren leci: a d G F E
26.
kikan
2006-03-03 23:24
Adam Otręba na Rawie Blues 91 intro grał tak mniej więcej: e------------5h7p5------------3-3h5----1--x--0--0------ h----------5---------5---------3-3----3--1--x--3---3----- g-------5--------------------4------------2--x--2-----2--- d--5/7-----------------3/5---------------3--x--0-------0- a------------------------------------------3--x------------ e----------------------------------------------------------- e-------5-7/8--------3-3-3h5--1-x-0-0--------- h-------5-5----------3-3-3--3--1-x-3--3-------- g--------------------------------2-x-2----2------ d--5/7----------3/5------------3-x-0------0---- a--------------------------------3-x------------- e------------------------------------------------- a zakończenie intra tak: e--1-1--1h3p1p0h1------------ h--1-1--------------------------- g--2-2--------------------------- d--3-3--------------------------- a--3-3--------------------------- e--------------------------------- A co do refrenu to dobrze napisał go autor opracowania Ponury i santo11. F i E (może być też emol) to jest pzrejście jakby ktoś nie wiedział:). W wersji akustycznej tego przejścia nie grają.
27.
rodzina123
2006-03-03 14:30
tam w oryginale jednak nie jest długi slide - tylko hammer z d5 na d7 w akordzie a-moll barre ... ale nie bądźmy ortodoksyjni do przesady - uważam , ze na bazie utworu można sobie pozwolić na odrobinę fantazji i pokombinowanie z dźwiękami i technikami ( tak dla wprawy ) - ale zachowując prawidłowość harmoniczną i rytmiczną utworu ... jeśli lubisz slidy - to polecam posłuchać kawałków Pana Michaela Lee - Firkinsa ... mistrzostwo świata w slide i legato ( zagrać strasznie trudno ... dla najbardziej zaawansowanych ) pozdrawiam !
28.
kijany
2006-03-03 12:02
Zgadza się, ale ja tak to robię. Powinienem zapisać jako slide z nieokreślonego progu. Mój błąd, przepraszam. Chodzi o wyprodukowanie maksymalnie długiego slajda.
29.
rodzina123
2006-03-02 16:01
slidy slidami , ale z 1 progu struny g ( dźwięk g# ) - to w tonacji tej nie pasuje wcale ( ani do akordu a - moll , ani do akordu G - dur ) ... jeśli robisz slide z jakiegoś konkretnego dźwięku - to musi ten dźwięk pasować do tonacji np. do akordu a- moll pasuje slide na strunie g - ale z progu 2 ( dxwięk a ) - choć w oryginale jest tam hammer na strunie d ( z progu 5 na 7 ) pozdrawiam !
30.
kijany
2006-03-02 14:31
E-------5h7p5-----------3h5p3----- H-----5-------5-------3-------3--- G-1/5-----------5-1/4-----------4- D--------------------------------- A--------------------------------- E---------------------------------
31.
kijany
2006-03-02 14:23
była też zdaje się taka wersja ze slideami, hammerami, pull-offami.....Zaraz rozpisze.
32.
myra
2006-02-12 22:04
ref. d samotnośc to taka straszna.... a ogarnie mni..... G wiesz mamo,... F że nie ma boga nie, G nie ma boga nie!
33.
menfit
2005-12-30 23:31
a ja sugeruje wejsc na strone Dzemu i rozpisac ze sluchu ich chwyty ...
34.
zenwro
2005-09-23 21:58
a ... 557755 (adadea) ... też "zubożony" :(
35.
zenwro
2005-09-23 21:33
ani "niby" ani "bardziej"... Dsus2=Asus4
36.
pirat21wieka
2005-09-23 21:16
002230 to niby Dsus2, ale bardziej Asus4. Dsus2 najlepiej łapać x00230 albo 557755
37.
zenwro
2005-09-23 20:34
także .. Dsus2 - 0 0 2 2 3 0
38.
zenwro
2005-09-23 20:29
Dsus2 - 000230
39.
zenwro
2005-09-23 19:49
sus ... Ostatnim wariantem dominanty, o jakim chcę wspomnieć to akord z kwartą zamiast tercji. Określany jest on symbolem "sus", który pochodzi od angielskiego słowa "suspend" czyli "odroczyć, zawiesić". U nas w nauce harmonii mówi się o "opóźnieniu". We współczesnej muzyce rozrywkowej i jazzowej można powiedzieć raczej o "zastąpieniu" i taki wariant jest według mnie najbliższy prawdy, bowiem "opóźnienie" musiałoby się jakoś rozwiązać, a w akordach z symbolem "sus", kwarta po prostu zastępuje tercję, czy też występuje ZAMIAST. Ona po prostu się nie rozwiązuje, więc akord nie jest "opóźnieniem", jest samodzielnym współbrzmieniem. http://www.aftertouch.art.pl/dominanty.html
40.
luben
2005-09-23 09:21
co to znaczy Dsus2 bo zabardzo nie jaze. dzieki za pomoc :) pozdrawiam
41.
Psioro
2005-09-21 17:19
szkoda żę gitara II nie jest rozpisana tak jak powinna, żadnych vibracji ani zajadów, wszystkiego trzeba się domyślać, ale ogóulnie dobrze
42.
santo11
2005-05-02 18:26
hmm jeszcze refren jest nie ten tego. Powinno być: F E d F E a F E G F E d G
43.
jarotka
2005-02-06 18:02
Super piosenka! Dzięki za chwyty :-)
44.
pafcio_123
2004-12-07 20:48
Sugeruję poprawkę do chwytów w zwrotce, wydaje mi się że ten zapis jest poprawny. a G F Dsus2
Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone na www.chords.pl są własnością ich autorów.